flytten

Tjäna!

Vet ju inte var jag ska börja egentligen.. Vilken höst! Den dyraste hösten ever, under en månad köpte jag lägenhet, soffa och anlitade målare.. Men så värt!
 
Fick världsklasshjälp av mina kära föräldrar med flytten, vi körde järnet hela helgen och det gick kalas. 
 
Flyttöl!
 
Det tråkigaste med att flytta är ju att städa gamla lägisen,. men det var faktiskt kul att tvätta fönster! Mamma har nämligen en supergrej som gör det mycket enklare, nästan lite tv-shop-varning på den.
 
 
Första middagen i min första egna lägis!
 
 
Precis när vi hade piffat till mitt nya place så beslutade jag mig för att låta målare komma och styra upp stället, så en vecka senare var det bara att plocka bort alla grejer igen och plasta in möbler,. Jag höll mig borta så mycket som möjligt och bodde på jobbet och gymmet i ett par dagar och sedan var det klart! Blev hur fräscht som helst, får ta lite bilder sen,.
Där de vita fläckarna på den svarta väggen är har det suttit en tv och högtalare, det var alltså en tidigare  lägenhetsinnehavare som fick den briljanta idén att måla svart runtom.. Haha "äh, orkar inte plocka ner skiten" liksom
 
 
Efter att målarna varit här en dag såg det lite bättre ut...
 
Nu ser det faktiskt riktigt bra ut här,. det är nymålat och min soffa har kommit efter fem veckors väntan. Det var dock ett hell att skruva ihop den själv. Trodde den skulle levereras klar men jag fick ju bygga ihop den och tungt som satan var det. Tog tre timmar men min envishet segrade! Riktigt nöjd.
Det är en skön känsla att det här är MIN lägenhet, och den är så mysig. Badrummet är toppfräscht, jag har en egen uteplats, området är hur trevligt som helst, jag bor jättenära vattnet och Kungsholmen. Jag är en nöjd kvinna!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Lina

Underbart kompis!! :D <3

2013-11-24 @ 17:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0